Systematisch

Ik probeer de laatste tijd wat meer systeem in mijn leven te krijgen. Niet omdat ik zonder systeem niet kan overleven, maar omdat ik te veel vergeet of niet doe. En dat is lastig voor mij en mijn medemens.

Er zijn 3 grote spelers in mijn leven, in volgorde van leukheid; Vriendin, Scouts, School. Elke speler betekent voor mij een verzameling dingen die ik niet mag vergeten. Nu kan ik voor elke speler papiertjes met to-do lijstjes maken, een algemene agenda opstellen, dat is allemaal geen probleem. Hét grote probleem is dat de input, de dingen die ik niet mag vergeten, uit zoveel verschillende kanalen komt; gewone gesprekken, de e-mail, dingen die ik zelf bedenk, opdrachten in de les en telefoongesprekken. Telefoongesprekken en face to face gesprekken zijn het moeilijkst, omdat er dan zelden papier en balpen, of een computer in de buurt is.

Stel nu dat ik erin slaag om alles mooi te noteren en te rangschikken volgens belangrijkheid, dan ben ik er nog niet. Want er zijn ten slotte altijd zoveel leukere dingen te doen dan pakweg een wetenschappelijk artikel vastnemen, u zetten, dat eens grondig lezen en notities nemen. Een aflevering van Lost of Prison Break bekijken bijvoorbeeld, of een beetje verder lezen in Terry Pratchett, een postje neerpennen op de weblog.

Dingen die in de verste verte niet op mijn to-do lijstjes te bespeuren zijn eigenlijk

PS:// denk nu niet dat ik het leven, en vooral Vriendin, bekijk als een opeenvolging van puntjes op mijn to-do lijst. Integendeel.

Explore posts in the same categories: plannen, School, Scouts

3 reacties op “Systematisch”

  1. D'hulster Says:

    “PS:// denk nu niet dat ik het leven, en vooral Vriendin, bekijk als een opeenvolging van puntjes op mijn to-do lijst. Integendeel. ”

    Riiiiiiight….

  2. Sicyon Says:

    Lower pants, engage fornication devise, thrust motion, grunt, deflate procreation storage vesicle, disengage docking port.

    To-do her properly or not to-do.

  3. Frank Says:

    Da’s gewoon ranzig, Rufi. Bah!

    BAH!


Geef een reactie

