Picasa Web Album

Vandaag kreeg ik de invite voor Picasa Web Album in de bus. We gingen direct aan de slag, vaneigens. Gratis 250 Mb, om plaatjes op de zwieren, is mooi meegenomen.

Ik had graag de statische url's van de fotos meegekregen, zoals bij Flickr, zodat ik ze hier kan posten, maar dat kan dus blijkbaar niet. Je kan de foto's enkel bekijken in de album-context, geloof ik.

Er is speciaal voor deze service een nieuwe versie van Picasa gereleased. Bij de install zie ik voor de eerste keer bij een Google-product een tickbox waar ze Google als standaard zoekmachine voor Exporer aanbevelen.

Install

Aan de look en feel lijkt niet veel veranderd, behalve dan een nieuw knoppeken om te uploaden.

Look_feel

knoppeken

Overigens, het uploaden zelf gaat niet zo bijzonder vlot, wat wel het geval is bij Flickr.

Zelf testen? Klik!

Explore posts in the same categories: Up

Geef een reactie

