Winst of verlies?

Toen ik nog in Brussel studeerde had ik de gewoonte snel even binnen te springen in deze fijne stripwinkel, net voor ik mijn trein richting huis nam. Daar kocht ik vijftien weken aan een stuk één episode uit de reeks XIII.

En die heb ik nu net verkocht op Ebay.

De strips hebben me in het totaal 75 euroots gekost, en aan de verkoop op Ebay heb ik 45 euro overgehouden. Hoe moet ik dat nu beschouwen?

Heb ik 30 euro gegeven aan iets waar ik nu niet meer over beschik, materieel dan, dus 30 euro weggesmeten?

Of heb ik 30 euro betaald om de strips een een paar jaar te mogen houden om ze te kunnen lezen. Ik heb ze ook een paar keer uitgeleend, dus daarmee heb ik vrienden gewonnen. En die zijn van onschatbare waarde, of niet soms?

OF, die 75 euro die ik uitgegeven heb vroeger, die is niet meer van belang, want dat is al zodanig lang geleden. Dus ik heb nu nét 45 euro winst gemaakt, in het achterhoofd dat ik die strips toch niet meer las of zou herlezen.

Jamaja!

Explore posts in the same categories: Ebay, Strips

Geef een reactie

