Welles, nietes.

Michel schrijft een gefundeerd betoog en hij mag dat, maar eigenlijk is het toch niet zo moeilijk allemaal?

Als ik beslis om software of webdiensten te gebruiken, gemaakt door Microsoft of Google, of andere, dan is dat omdat ik er gebaat bij ben. Het vergemakkelijkt mijn leven.

En dat houdt in dat als MS morgen met een nóg beter IM-programma afkomt dan Gtalk, of een nóg handiger, sneller, gestroomlijnder fotobewerkingsprogramma dan Picasa op de markt gooit, ik dat eerst onderwerp aan een korte test. Als blijkt dat ik er beter mee overweg kan, of het sneller werkt, óf het er zelfs gewoon beter uitziet, dan schakel ik (en honderden met mij, denk ik) zonder gewetensbezwaren over van het ene merk naar het andere.

En méér dan dat, zit daar echt niet achter.

Explore posts in the same categories: Google, Microsoft

One Comment op “Welles, nietes.”


  1. Ah ’t zal wel zijn dat dat mag, en ik doe precies hetzelfde.

    Maar het internet zit vol met mensen die echt geloven in “tout le monde il est beau tout le monde iil est gentil” als het op Google aan komt. Alsof zij op de één of andere manier ànders zouden zijn dan elk ander beursgenoteerd bedrijf.

    En ook: dat ze radikaal anders zouden zijn dan elk ander bedrijf dat de over-over-overgrote meerderheid van zijn inkomsten uit reclame moet halen.

    Eén ding is zeker: concurrentie is goed, daar worden vooral wij beter van.😀


Geef een reactie

